Sunday, 22 May 2011

Dear Diary :-P

Diari...? ader lagi ke zaman skang nih org tulis diari?...setau aku zaman dulu ramai la..termasuklah ayah ngan bapak mertua aku...gemar beno menulis diari...Tapi diari ayah aku letak merata rata..serupa mcm maya dlm " i'm not single" tuh...diari tuh selalu rahsia dan ader yang berkunci kan..tapi anak akunyer dairi kali nih lain sket..hehehe

Ia bermula pada satu malam, waktu tuh aku tgh kemas stor ngan ayan...waktu tgh punggah bebarang tuh, kitaorg jumpa la satu diari...ingat kan hubby punya...punya lah hati nih berdebar.."eh bila masa hubby nih ader diari..?" lalu secara senyap2 aku baca ngan adik aku...bila dah baca jeng jeng jeng..ahah! baru tau sape punya..It's IRA..adik aku yang kembar tuh...hahahahaha tergolek golek mcm ayam golek kitaorg gelakkan dierrr...marah betul dia...maklumlah ramai nama bf dier..hahahahaha...
Rupa-rupanyer di satu sudut, anak aku pandang...dier tanya "mama diari tuh apa?" So aku pun cakapla "diari tuh buku yang kita tulis hari hari apa kita buat.."

Selang beberapa minit dier pun minta buku dari aku..diae kata nak diari..k so aku pun bagilah buku kosong..

Semalam..dier bagi aku baca diari dier..dier kata "diari die ayah ngan mama jer boleh baca..diari rahsiakan mama, tapi  takpe jer mama bleh baca"
so tau tak apa diari dier tulis :
1. Mama urut
2. ayah tido jer...
3. kakak sakit demam..tadi pegi klinik
4. hari ini abg pegi skolah..dapat no satu semua A

So mama kene sedar anak mama dah besar...sbb dah ader diari.....dan lagi satu mama kene sedar dier akan tulis semua dlm buku...ayoyo!!!!

No comments:

Post a Comment